Vrijblijvend contact +31 (0)6 47 2992 85

Tip 1: zet in op je vindbaarheid

Een goede eerste stap in het realiseren van online groei, is het verbeteren van je online vindbaarheid. Sta je niet bij de eerste vijf zoekresultaten, dan is de kans klein dat een consument je website weet te vinden. Je verbetert dit door nieuwe content toe te blijven voegen, een linkprofiel op te bouwen, enzovoorts. 

 

Tip 2: durf te investeren in advertenties

Niet alleen wil je op natuurlijke wijze bij de eerste vijf zoekresultaten verschijnen, ook wil je op de belangrijkste zoekwoorden bovenaan staan. Dit doe je door te investeren in advertenties in de zoekmachine of op social media. Laat je adviseren over de beste aanpak bij het kopen van advertentieruimte door een specialist, zoals Marco Bouman. Zo weet je zeker dat je het maximale uit je advertentietegoed haalt. Maximaal resultaat en geen verspilling van budget, dat is waar het omdraait bij online adverteren.

 

Tip 3: verbeter de conversie van je website

Een bezoeker is (helaas) niet direct een klant! Het is belangrijk dat je een bezoeker aanzet tot het uitvoeren van een handeling. Denk aan het kopen van een product, op het opvragen van een offerte, enzovoorts. Dit wordt ook wel een conversie genoemd. Om het aantal conversies op je website te verhogen is het belangrijk om te verdiepen in conversie optimalisatie. Het percentage bezoekers die actie ondernemen te verhogen is het van belang om te kijken naar de gebruiksvriendelijkheid van je website, het gebruik van call-to-actions, de indeling en buttons.

 

Vaak worden er kleine aanpassingen gedaan die vermoedelijk de conversie verhogen, dit wordt vervolgens getest door middel van A/B testing. Waarbij zowel webpagina A als B aan 50% van de bezoekers wordt vertoond, vervolgens kunnen er conclusies getrokken worden betreft welk design de meeste conversie oplevert.

 

Tip 4: wees zichtbaar op internet

Aan een website alleen heb je vaak niet voldoende om online groei te realiseren. Combineer je website met activiteiten op social media. Maak social media kanalen aan en post regelmatig interessante content voor je doelgroep. Je zal met de tijd merken dat potentiële klanten via deze weg bereiken eigenlijk best makkelijk is. Daarnaast is Social Media geheel gratis, waardoor je ook met weinig budget als bedrijf online groei kunt realiseren.

 

Tip 5: verzamel e-mailadressen van klanten

Verbeter de relatie tussen je bedrijf en de klant, door e-mailadressen te verzamelen. Dit kan door een bezoeker toestemming te vragen hem of haar nieuwsbrieven te versturen. De ideale mogelijkheid om nieuwe producten te introduceren bij de klant.  

Next Post Previous Post