Vrijblijvend contact +31 (0)6 47 2992 85

E-fulfilment voor e-commerce wat houdt dat in? E Fulfilment voor e-commerce betekent dat het complete proces van ontvangst van goederen tot het versturen van goederen wordt uitbesteed aan een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is. Zo begint het proces bij jouw website en de goederen die je daar verkoopt. Deze goederen moet je ergens hebben opgeslagen en bij verkoop moet je deze inpakken en versturen naar de koper. Hoe meer kopers je krijgt hoe meer goederen je op voorraad moet hebben. Om het je makkelijker te maken kun je de goederen opslaan en laten versturen bij een bedrijf dat is gespecialiseerd in E-Fulfilment bij e-commerce. Als je dit proces uitbesteed heb je meer tijd om je bezig te houden met jouw website en de producten die je hierop wilt verkopen.

 

Alles voor de klant is het motto van E-fulfilment voor e-commerce

Bij E-fulfilment voor e-commerce verzorgt het bedrijf alles, van het ontvangen van de goederen, het verwerken van de orders, het klaar maken voor de levering en het eventuele retour proces. Zo heb je alles voor wat betreft opslag en verzending van je goederen uitbesteed aan één bedrijf. Jij bestelt de goederen en laat deze afleveren op het magazijn van het bedrijf. Dit zijn vaak enorme hallen waar ze de opslag van goederen voor meerdere bedrijven beheren. Wanneer de goederen aankomen worden deze geregistreerd en naar een vaste plaats in het magazijn getransporteerd. Jouw goederen worden onder de beste condities maar bovenal veilig opgeslagen.

 

Wat gebeurt er met een bestelling die wordt gedaan bij jouw webshop

Zoals gezegd liggen de goederen die jij verkoopt op een vaste plaats in het magazijn. Wanneer er een bestelling wordt geplaatst door één van jouw klanten zorgt het E-fulfilment voor e-commerce bedrijf ervoor dat dit artikel wordt opgehaald uit de opslag van het magazijn (orderpicking). De bestelling wordt vervoerd naar de afdeling verpakkingen waar het wordt ingepakt en voorzien van een adressticker. Het bedrijf zorgt er voor dat het pakket van jouw klant direct wordt verstuurd of anders minimaal binnen de tijd die jij hebt vastgesteld op jouw website. Het is mogelijk om het pakket te laten voorzien van track & trace-codes waardoor je zelf en de klant het pakket kunnen volgen. Mocht nu het artikel onverhoopt niet zijn zoals de klant het zich had voorgesteld, dan komt het artikel terug in het magazijn. Dit wordt allemaal administratief bijgehouden.

 

Waarom zou jij goederen elders opslaan en laten verzenden

Wanneer je een website hebt waarop je goederen te koop aanbiedt moet je deze goederen op voorraad hebben. Bied je veel goederen aan of heb je veel klanten dan moet je ook een grote opslagruimte hebben. Het huren van een opslagruimte kost veel geld. Het picken van orders, ofwel het pakken van een bestelling uit de opslagruimte kost tijd. Heb je veel klanten dan is het handig als je extra hulp hebt om die goederen op te halen. Maar dat kost ook geld. Het inpakken kost tijd evenals het (op tijd) versturen. Al die tijd kun jij niet besteden aan jouw website. Door deze hele logistieke handeling uit te besteden heb je hier geen omkijken aan. Opslaan, registreren, orderpicken, inpakken, versturen en retouren, alles wordt gedaan bij een E-fulfilment voor e-commerce bedrijf. Alle logistieke handelingen liggen zo in één hand en dat maakt het voor jou mooi overzichtelijk!

Previous Post